Οι προσφορές και η επιβίωση των εφημερίδων

Τα εναλλακτικά έσοδα κρίνονται απαραίτητα την εποχή της κρίσης και του Διαδικτύου

E17DD927185E3DAF3251695773C39BA8

Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις από την μείωση της κυκλοφορίας των έντυπων εκδόσεών τους και των διαφημιστικών εσόδων, μεγάλες εφημερίδες του εξωτερικού καταφεύγουν στις προσφορές ή στις «παράπλευρες επιχειρήσεις».

Για παράδειγμα ο βρετανικός Guardian κυκλοφόρησε πριν λίγες ημέρες με ένα διαφημιστικό ένθετο για ανδρικά πουκάμισα και γραβάτες. Όπως σημείωνε με μεγάλα γράμματα το εξώφυλλο του ενθέτου η εφημερίδα έδινε τη δυνατότητα στο ανδρικό κοινό της να αγοράσει τα πουκάμισα με έκπτωση έως και 70%. Το ένθετο δημοσίευε και έναν κωδικό, με τη χρήση του οποίου θα μπορούσε κανείς να εκμεταλλευτεί την προσφορά.

Την ίδια ημέρα, στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας, δημοσιεύτηκε και μία ανάλυση σχετικά με την ανάγκη «διαφοροποίησης» των εσόδων του παραδοσιακού Τύπου. Ο αναλυτής σημείωνε ότι προκειμένου να επιβιώσουν, οι εφημερίδες θα πρέπει να εξασφαλίσουν εναλλακτικές πηγές εσόδων από προσφορές, πωλήσεις και συνδρομές. Η επέκταση σε μη ειδησεογραφικές υπηρεσίες είναι, σύμφωνα με το δημοσίευμα του Guardian, αναπόφευκτη μέσα στο σύγχρονο μιντιακό τοπίο, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί την εποχή της κρίσης και του Διαδικτύου.

Ο Guardian έχει ήδη ξεκινήσει προς αυτή την κατεύθυνση: από τον Μάιο του 2013 λειτουργεί τη καφετέρια «guardiancoffee» στο εμπορικό κέντρο «Boxpark Shoreditch», στο ανατολικό Λονδίνο. Παράλληλα διαθέτει μέσω της ιστοσελίδας του ενδύματα, έπιπλα, μπλουζάκια, CD, DVD κ.ά. («essentials.guardianoffers.co.uk»), καθώς επίσης και πακέτα διακοπών («guardian escapes»). Επιπλέον, διαθέτει και το δικό του site γνωριμιών («soulmates.theguardian.com»), το οποίο μάλιστα σημειώνει και σχετική επιτυχία.

Στον χορό των brand names έχουν μπει και άλλες βρετανικές εφημερίδες, όπως η «Daily Telegraph», που κυκλοφορεί από το 1855. Στην ηλεκτρονική διεύθυνση «shop.telegraph.co.uk», ο επισκέπτης μπορεί να αγοράσει σχεδόν τα πάντα: από ρούχα μέχρι ηλεκτρικά είδη, και από έπιπλα μέχρι μηχανές του γκαζόν.

Τις ίδιες προσφορές μπορεί να βρει κανείς στο διαδικτυακό κατάστημα του «Independent»(«independentoffers.co.uk»), καθώς και στο «Mailshop» της «Daily Mail», της οποίας το ταξιδιωτικό πρακτορείο («mailtravel.co.uk»), θεωρείται αρκετά επιτυχημένο.

Παράπλευρες business

Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, οι New York Times, επιμένοντας σε ένα πιο σοβαρό προφίλ διαθέτουν πλέον το δικό τους online βιβλιοπωλείο.

Σε μια ανάλογη προσπάθεια διαφοροποίησης των εσόδων ο αμερικανικός εκδοτικός κολοσσός Conde Nast, που εκδίδει μερικά από τα πλέον επιτυχημένα περιοδικά στον κόσμο (The New Yorker, Vanity Fair, Vogue, Wired, GQ κ.ά.), εδώ και δύο χρόνια λειτουργεί τη δική του σχολή μόδας στο Λονδίνο με επονομασία «Conde Nast College of Fashion and Design».

Πηγή: www.tovima.gr

Σχολιάστε

Filed under ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

Αφήστε το σχόλιό σας...